Hava Durumu

Trafikte köklü değişim

Yazının Giriş Tarihi: 01.03.2013 08:25
Yazının Güncellenme Tarihi: 01.03.2013 08:25

Toplu ulaşımda raylı sistem yöntemi, Bursa’da ulaşım düzeniyle sınırlı olmayıp, günlük hayatı biçimleyen yeni kent dönemini başlatmıştı.
Hafif Metro’nun ardından, Cumhuriyet Caddesi’yle Tramvay’a geçilmişti, ancak bu 2. tür raylı ulaşım, “T1” hattıyla asıl boyuta kavuşacak.
Kentin en merkezi bölgesini; Atatürk, İnönü, Uluyol, Darmstadt, Stadyum ve Altıparmak caddeleri üzerinden dolaşacak hattın yapımına devam ediliyor, ancak…
Tramvayın çalışacağı caddeler ve dolayısıyla da kentin en merkezi, uzun yıllar sonra ve kapsamlı yeni trafik düzenine bürünecek.
Hat yapımının yanı sıra…
Caddelerin fiziki durumları ve yeni işlevleri için de düzenlemelere başlanıyor. Tramvay hizmete girmeden de, bu çalışmaların bitirildiği caddelerle yeni döneme hemen geçilecek.
Büyükşehir Belediyesi’nin başkanlığındaki Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), tramvaylı döneme ilişkin bütünleyici trafik düzenlemelerini karara bağladı.
Hat geçişleri ve istasyonlar nedeniyle zorunluluk oluşturan fiziki düzenlemeler, elbette ki, yeni trafik düzenine başlıca etken.
 Ayrıntılar!
Altıparmak Caddesi, yukarıya; kent merkezine gidişlerde çift, ancak Çekirge yönündeki inişlerde ise, tek şeritli olacak. Kaldırımlardaki dolmuş cepleri kalkıyor. Dolmuşlar, sadece indirme yapabilecekler.
İnönü, Uluyol ve Darmstadt caddelerindeki otobüs durakları kaldırılıyor. Dolmuşlar ise, indirme yapabilecek, ancak beklemeyle yolcu alınamayacak.
Çakırhamam’a doğru; Zafer Plaza’nın Yeni Karamürsel girişi önünden “U” dönüşüne devam edilecek, ancak Altıparmak Caddesi’ne gidiş yapılamayacak. Sadece Şehreküstü Meydanı’na dönülecek.
Şehreküstü Meydanı’ndan Atatürk Caddesi’ne bağlantı, şimdiye kadar sadece Çatalfırın Köprülü Kavşağı’nın köprüsüyle mümkünken, alternatif getiriliyor.
Köprünün altındaki havuzlu parkın kaldırılmasıyla Atatürk Caddesi’ne bağlantı yolu açılacak.  Köprünün bitim noktasına, sinyalizasyon kurulacak ve tramvayın gelişine göre devreye girecek.
Hattın başlıca ara yol kesişmelerine de, sinyalizasyon kurulacak. Atatürk Caddesi’nde Maksem’e çıkış yolunun başlangıcı böyle olacak ve istasyonun yer alacağı bu kesimde, dolmuş durağı da kaldırılıyor.
Cumhuriyet Meydanı’nda, tarihi Valilik binası önünden Atatürk Caddesi’ne bağlantıyı sağlayan yol da, resmi kurum amacı dışında kullanılamayacak.
Kent merkezi içerisinde önemli bir bağlantı alternatifi olan Darmstadt Caddesi de, yeni uygulamayla tek yönde işleyecek.
Özellikle Kent Meydanı’ndan Çekirge’ye ve Reşat Oyal Kültürparkı’a önemli ve başlıca bağlantı konumundaki caddeden, Kent Meydanı’nın bulunduğu yöne gidiş yapılamayacak. Altıparmak, Stadyum ve Çekirge caddeleri üzerinden bu caddeyle Kent Meydanı’na bağlantı olamayacak.
Tramvaylı trafik düzeni ve fiziki koşullara öngörülen yeni düzenlemeler, Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Bursa Ulaşım A.Ş.’nin görüşleri ve önerilerinin değerlendirilmesiyle karara bağlandı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İstanbul Ulaşım A.Ş.’ye yaptırılan teknik çalışmalar da, tramvayın yanı sıra, Bursa trafiğine yeni şeklin verilebilmesine de altyapı oluşturdu.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.